24.11.2009

..vanhat kaavat..

..pätee vieläkin..vaikka aika muuttuu..
Näin se menee tää meikäläisen ajatuksenjuoksu näköjään..
Vuonna 1962 oli Aquaris stelliumilla kansoitettu.
Mulle on jäänyt Aquaris- jälki kehittyviin aivoihini;
avot missä hengessä olenkaan saanut alkuni.
Miksi minä näitä mietin?
Aurinko 2 Jousimies nousullani muistuttaa syntymästäni.
Saturnus 2 Vaaka tekee sille sekstiiliä.
Ja Kuu on kohta 2 Kalat ja neliössä Aurinkoon, kasvava puolikuu. Ja yhtyy Jupiteriini.
Lähden kulkemaan näin..

6 kommenttia:

  1. Ihana! Mistä sä tosiaan nuo ajatukses saat ja löydät vielä tommosia juttuja. Valooon!

    VastaaPoista
  2. Mulla on joku uranusmainen neurobiologinen piuhakytkentä aivoissa, tai jotain..
    Ajatus lähti siitä, että kuten laulussa sanotaan, että kuu on seitsemännessä huoneessa ja mars ja jupiter linjassa, niin lähdin bongaamaan tätä oppositiota, että toteutuuko se ennen ku mars lähtee peruuttamaan. Nehän on nyt opossa, mutta viiden asteen orbilla.Liian väljä meikäläiselle, mutta ajatuksena kelvatkoon. Pidetään se 5 astetta merkuriuksen viestinä..
    No kuunpaluilla saa näkyviin tulevaisuutta, eri ihmisten erilaisia. Satuin sitten tyttären kuunpaluun saamaan siihen.JOULUAATTO.Nyt jälkeenpäin huomasin, että siinähän on KUU seitsemännessä huoneessa, mutta se ei ollut se juttu vaan Pluton asteet tuolloin 03,03 Kaurista ja yhtymä Aurinkoon 3,13 ja toinen tarkka yhtymä on merkurius 21 Kauris yhtymä yläsolmu 21 Kauris. Ja tuo plutoninen aurinko tulee t-ristin kärjeksi ja ja..mut siis sehän EI NYT OLLUT TUO pointti, miks kappaleessa Pojat lukee sisarukset tai se onkin just vuodelta 1962, jolloin olen syntynyt.Tai ehkä se just olikin, joku etiäinen?
    Mä läksin ettimään kappaletta tyyliin mä oon mikä oon ja sillä selvä = tr aurinko nousulla.
    Mut mä en käy vaihtelusta eli se kappale ei sopinut. Mä tykkään 60- luvun musiikista. Luultavasti erinomaisen lauluäänen omistanut äitini on laulanut näitä nojatessaan lehmän kylkeen ja maidon kohistessa sankoon ja minä olen ollut siinä just keuhkojen alla kehittymässä ja kuuntelemassa.
    Äitiin tää liitty. Hänen yks lempikappaleensa oli se "hän on poika lailla poikain toisten..eikä vuosiltaan vielä yhtätoistakaan.."
    Mut mä lykkäsin hauksi vaan pojat.
    Ja sisso.
    Ja sitten mun on pakko tunnustaa, jotta mä oon aina tykänny Katri-Helenan Puhelinlangoista.
    Sain kerran sattumalta joulukortinkin, jossa tonttu istui puhelinlangoilla.Ei tiennyt lähettäjä miten nappiin osui sekin.Siks "loistava" Helena. Sitä paitsi hän on ihan mun serkun näkönen. :))))))))) oikeesti on.. ja se serkku taas..juttu etenee.. näin nää etenee..
    Et silleen.

    VastaaPoista
  3. Nyt mua naurattaa ihan kunnolla. Olen joskus ajatellu, että sun ytimekkäistä lausahduksista ei aina tiedä, mistä ne kumpuaa. Nyt tajuan, ettei sitä logiikkaa kannata edes yrittää hakea. Tää selittää senkin, miksi niin usein osuu vähän kaikkeen. Sä nypit jotain kollektiivista vyyhtiä ja ne langat soi, mitkä on jännityksessä. Jatka vaan samaan tahtiin, mutta tämmöset muka 'auki-selitykset' on tosi mielenkiintosia ja ratkiriemukkaita. Niistäkin on löytävinään järkeä ja asioiden ydintä. Puhuttelee. Varmaan kaikki harhailee ajatuksesta toiseen, mutta moniko uskaltaa vetää tohon tahtiin yhteen ja vielä atrologisiin kuvioihin. Eivät pysty kykeneen =).

    VastaaPoista
  4. Annoit oivalluksen. Kiitos.
    ..nypit jotain kollektiivista vyyhtiä ja NE LANGAT SOI, MITKÄ OVAT JÄNNITYKSESSÄ.Tää on mun kvinkunssi-risti Vesimies-Kalat oppositiot Leijona-Neitsyt.
    Ei Tanhuakaan sitä ymmärtänyt tai koskaan ennen nähnyt.Uniikki kuten Katri-Helenan liivihame..:)).
    Voi hyvä hyssärä.

    Mut tuosta jouluaatosta.Tais olla tarkotuskin, että availin "lahjoja" etukäteen.Siis nehän on meille kaikille nuo kuviot.Tyttärellä osuu vielä kuunpaluussa 4 huoneeseen tuo Kauris-homma ja Saturnus-oppo-Kuu-Oinas minä-sinä huoneisiin.
    "Vaikka aika muuttuu.." vois hyvinkin olla yks lahjakortin lause.Annetaankohan me yleisesti perintökalleuksia lahjaksi, siis ei niitä sieltä lahkeesta vaan piirongin laatikosta?
    Saamme tärkeitä viestejä.
    Käymme tarkoituksenmukaisesti kyläilemässä.
    Kohtaamme suvun vanhoja enemmänkin.
    Tytärkin on kysellyt kaks tai kuus kertaa ,että ollaanko papan luona jouluna.
    Ettäkö vois olla viimenen joulu tai jotain.
    Tuon pluton asteet osuu minuutilleen kvinkunssiin mun yläsolmulle.
    Ja sitten Merkurius yhtyykin taivahalla solmuun.
    Joopa joo.
    Vai onko se vaan lumeton märkä joulu,
    saturnuksen harmaa.
    Vai tuleeko siihen semmottinen virtapiikki kinkunpaistoineen ja säästölamppuineen jotta pimiäksi mennee?
    Ja maalimalla joku hemmetin öljykatastrofi vähintään.
    Tai kullan hinnan kipuaminen pilviin.
    Saa nähä.
    Kellä mitenkin.
    Kantsis kattoo jo oma solmunsa, että saa sitten jouluna auki :))

    VastaaPoista
  5. Aika jannaa, Jouluna minullakin on tapana oivaltaa-olisikohan silloin sitten...
    Kullan hintahan aina nousee Joulua ennen-se on semmonen tapa-kuinkas muuten saataisiin voittoja-kun juuri Jouluna ostetaan paljonkin jaloja metalleja lahjaksi rakkaille tai soimaako omatunto tietyilla immeisilla?
    Ja vanhoja pitaa muistaa etenkin Jouluna-se on sitten joskus viela kauniina muistona tuleville vuosille ja sita karman velkaa jaa vahemman-ei omatunto soimaa oppositioina taivaalla.
    Meilla varmasti on marka ja kolea Joulu, joten taidan jaada katselemaan taivaalle sita Bethelemin tahtea...miettii diamond

    VastaaPoista
  6. Kullan hintaa ajattelin tuosta Pluto- Aurinko-yhtymästä.Pluto liittyy maan rikkauksiin, kauriissa hyvinkin kaivostoimintaan ja Auringon metalli on kulta. Suoraan tämä olisi "musta kulta" eli öljy. Toisaalta tämä voi olla myös maan kuoren liikettä tuon Merkurius-yläsolmu-Kauris ansiosta. Vuoristossa maanvyöryjä? Kauriin Saturnus korostaisi niitä vanhoja ihmisiä vaaka-saturnuksen lisäksi.Joulukuussa on uuden kuun syntymisen aikaan Kuun yhtymä Venukseen eli kylvämme rakkauden tarpeen siemenen ja se kasvaa talvipäivän seisauksessa Jupiter-kuu yhtymällä ja Jouluaatto onkin kasvava puolikuu. Astelukuna 3 korostaa tätä kasvua molemmissa yhtymissä.Kuu-Oinas voi olla äkkiväärä ,mutta toisaalta antaa energiaa taustalla olevan Marsin myötä. Mutta kun ajatellaan sitten Vaaka ihmissuhteiden ja yhteenottojenkin merkkinä niin onhan tässä aikoimoinen konfliktinkin vaara.
    Mutta siinä on myös jotenkin mahdollista "kohota" henkisesti "oikean"? rakkauden tasolle noiden hierarkkisten hallitsijoiden avulla.
    Minä ymmärrän sen hierarkkisen hallitsijan siten, että se tavallaan "ylevöittää" sen planeetan merkityksen ja jos ymmärrrämme sen sisäisesti, esim Venuksen Kauriin hierarkkisena hallitsijana, pystymme johonkin sellaiseen, mihin ihminen ylipäätään tässä kehollisessa elämässä voi pystyä. Onko se tässä materiaalisten tarpeiden minimoimista, tai tavallaan materialla ei ole merkitystä.Oliko se siinä buddhalaisuudessa se kaikesta kiintymyksestä luopuminen. Että ei ole niin väliä vaikka joku viekin pyöräsi järveen,so what? Turha rutista kun paskat on jo housussa.. sitä se mun uneni tiesi..

    Mut jouluun on vielä aikaa..
    "Tänä päivänä jos Jumala suo.." tiesittekö ,että Turun Tuomiokirkkokin on rakennettu pelivoitoilla? Että sellaista materiaa. Tarkoitus pyhittää keinot?

    VastaaPoista