14.10.2009

himmeempi

Kuu 29 Leijonaa
Kriittinen tilaisuus vielä loistaa,ainakin jos lasta on uskominen.Lapset ovat kyllä oikeesti parhaita opettajia.Tyttö 7 vee,aurinkojellona, näytti kuinka hän makaisi puun oksalla koivet vapaasti retkottaen,jos hän olisi oikee leijona.Mut hän on vaan horoskooppijellona.Sanoin,että hän on aurinkojellona ja minä olen kuujellona,ja siks ymmärrän häntä niin hyvin.Mut minä loistan kirkkaammin,sinä oot himmeempi.Sinä saat levätä kun minä loistan.Siks sinä nukut niin pitkään ja minä olen aurinkojellona,koska herään aikasin ja aurinkokin nousee aikasin.Lapsen logiikka on pettämätön.Kuujellonan tilaisuus loistaa on yöllä,kun se kirkkaampi on horisontin alapuolella.Siks minä nukun niin pitkään,kun yöt menee loistaessa.Oonks mä vähän himmee?

Mars Rapu tekee sekstiiliä Venukselle Neitsyessä.Tämä on kuin lannoite,kasvunkohentaja.Eilen oli uutisissa,että fosfori uhkaa loppua maapallolta ja uhkaa näin maataloutta.Fosforin puute aiheuttaa kasvissa kasvun vähyyttä,tummanvihreää väriä,laikkuja lehdissä ja häiritsee juurten kehitystä.Ihmisellä fosfaatin puutoksen oireina ovat puutumiset,lihasheikkous,kouristelut ja jopa kooma.Fosforin puute aiheuttaa hemoglobiinin hapenkuljetuksen heikentymisen,mikä aiheuttaa elimistössä herkästi hapenpuutteen.Että happiko loppuu Vesimiehen aikaan siirryttäessä,kun jellonan aikainen ohrankasvu on ensin taattu vuosikymmeniä keinotekoisella PK-lannoitteella?Lannoittaminen kemiallisella aineella (rapumars,pika-ruoka)onkin köyhdyttänyt maaperän (neitsytvenus) ja nyt olemme kusessa,kun ei siitä kusesta enää sakkaudukaan fosforia.
Autioituminen ja ihmiset koomaan? Sattumoisin olin unessa tyhjässä autiossa talossa.Huomasin talon omistajan tulevan pihaan ja sammuttelin valoja,jottei hän huomaisi minua.Piileskelin,enkä tiedä miksi,koska omistaja oli kuitenkin tuttu isäntä naapurista.Mutta olin luvatta talossa.Huoneita oli paljon,suljin ovia ja avasin ovia.Tulin ns. takahuoneeseen ja huomasin siellä valot ja oven olevan auki,siis ei lukossa.Tajusin,ettei valoja pidäkään sammuttaa,koska ne olivat ennen minua sytytetty,ja sammuttaminen olisi paljastanut minut.Omistaja tuli taloon,mutta hän kävi vain toisella puolella.Taloon tuli myös joku toinen,mutta hän saikin nähdä minut.Vähän ihmetteli,jotta mitä nää piileskelet......

4 kommenttia:

  1. w.yle.fi/uutiset/luonto_ja_ymparisto/

    VastaaPoista
  2. Vaikeahan sitä on pimeässä fosforinhohtoisena hehkua jos sitä ei enää ole - himmeeksi vetää. Ja jos happi loppuu, niin tuleeko meistä kaikista siniverisiä - giniä ja tonicia turvaamaan kiniinin kitisevien malariasääskien varalle.

    Onnea muuten uudelle blogille, rakas ystävä!

    -Elektra-

    VastaaPoista
  3. kiitos,
    ja jatkamme kitisemistä noilla eväillä..Tom Collinsia tiskiltä tilaamaan..

    VastaaPoista
  4. Keinotekoista koko maailma, minunkin "siniverista"
    vertani pidetaan B12 piikeilla keinotekoisesti ylla-todella huolestuttaa fosforin puute-mutta itse sen olemme aiheuttaneet-huutaa yksi neitsyt venus.
    Jospa Tom Collins avaisi aivonystyroita.
    Onnea Nikki-jo oli aikakin!!!!

    VastaaPoista