19.10.2009

mikä himmeempi?

Mä oon miettiny viime aikoina tuota astrologista väitettä, että Kuun ja Auringon yhtymä kartalla olisi ihanteellinen parisuhteen indikaattori. Mut sehän palvelee just tätä patriarkaalista ajatusta,että toinen (kuu) palvelee toista.Toimii heijastuspintana ,että toinen saa loistaa.Pönkittää toisen menestystä.Se toimii erinomaisesti,jos minuuden tai elämänpolun numerona on 2 (kuun luku) tai merkkinä vaikka palveleva neitsyt. Se ei toimi alkuunkaan, jos elämänpolku onkin ykkönen. Tai oma kuu on jellonassa. Minä väsyin palvelemaan ex-jellonaani. Olin omaksunut parisuhteen mallin vanhemmiltani, kuulta ja auringolta. Äiti palveli isä-jellonaa väsymykseen asti. Isä on tottunut siihen. MUTKU MINEN OO MIKÄÄN HIMMEEMPI PALVELIJA!
Silti minun pitää tasapainotella tämän asian kanssa. Se kuuluu kuulemma kvinkunssin laatuun, minulla Jupiter Kheiron kvinkunssi kuu jellona. Ja Saturnuksen velvollisuus oppositio kuulle.Ja silti mun elämänpolku ykkönen, kuun yläsolmu on siellä kuun kaverina.
Ei kannata kapinoida mielessään aurinkojellonalle. Viimeks sain pahan palohaavan jalkaterälle kastikesoossista ja nyt keitin porkkanat pohjaan isälle porkkanalaatikkoa tehessäin. Käry siinä vaan käy.

4 kommenttia:

  1. Empa tieda, onko toi kuun ja auringon yhtyma taydellinen, miksi mina katson IC:ta-vaikka onko sita taydellista ollenkaan?
    Ainakin omalla kohdalla uskon parisuhteen jatkuvuuteen juuri ravun kautta IC:lle-vaikka siihen liittyy niiiiiiiin monta seikkaa...ja eiko molempien pitaisi loistaa ja molempien pitaisi tukea toisiaan?

    VastaaPoista
  2. Totta kai molempien pitäisi loistaa, oikeus olla ainutkertaisia auringollaan.
    Tuo kaksi jellonaa toimii hyvin lasten kanssa.
    Lapsen aurinkoa on mukava ja helppo heijastaa,sitä elämäniloa ja -riemua,luovuutta ja lämpöä.Se herättää oman sisäisen lapsen,kuun eloon.Mutta jos nuo omat aikuisjellonani ovatkin jääneet lapsen tasolle, eikä heidän kanssaan jaksa enää eheyttää lapsena himmennnettyä aurinkoa? He eivät ole saaneet lapsena loistaa auringon lailla. Tai ehkä minä olenkin se keskenkasvunen lapsi? Tuossa auringon ja kuun yhtymässä on jotain ihanteellista parisuhteen kannalta, mutta se jotenkin hyvin herkästi keikahtaa epätasapainoon.Ehkä just silloin kun ihminen reagoi kuullaan eikä muista aikuisen merkuriusta.Ex-mies kyllä heijasti minun aurinkoanikin skorpionikuullaan eli se olisi ollut ihanteellinen, mutta kun..
    Jos sinä uskot parisuhteen jatkuvuuteen IC:n kautta,niin tarkoittaako se sitä että sinä haet suhteesta turvaa? Ravun merkki on itselläni kuun lisäksi sitoutumisen huoneessa kasissa.Minä haen syvää sitoutumista parisuhteesta.Minä kuolen henkisesti toisen uskottomuuteen.Ja se on johtanut siihen etten enää halua "kuolla" suomeksi sitoutua sielua myöten.Tai sitoudun,mutta samalla ajattelen alitajuisesti,ettei tämä kuitenkaan onnistu, en enää välitä itsestäni,siitä kuinka minun käy.Kun kuitenkin käy huonosti.Olen itkenyt hyvin usein sitä tunnetta,etten ole rakastamisen arvoinen,että minussa on jotakin vikaa.Etten loppupeleissä sittenkään kelpaa.
    Mutta tämä on retrovenus läksy minulle tässä elämässä.Again and again.

    VastaaPoista
  3. Joo, olet muuten oikeassa, mieheni kuu yhdistyy aurinkooni(en silti usko itsestani kayttavan hanta hyvaksi) ja kotihan on tietty turvapaikka, vaikka en etsi avioliitolta turvaa-turva on mielestani meidan korvien valissa.
    Kokemus mielestani on tehnyt sinulle hiukan hallaa-jos kay kerran pari huonosti avio-tai avoliitossa-ei sen tarvitse olla fakta, muuta ajatusmaailmaasi-olethan sen arvoinen...ja petturit pellolle!!!
    Toinkohan selvaksi aurinko haran mielipiteen?

    VastaaPoista
  4. Mä kerjään niitä kokemuksia niin kauan, että mä uskon ,että minäkin olen ainutkertainen.Mun on vaan käytävä tietyt jutut läpi,että mä opin AJOISSA sanomaan "tää peli ei vetele".Mun tarviikin parkua vähintään kerran kuussa että kuu puhistuu.Muuten se on vesimerkillä tulvillaan.
    Samaa mieltä, että turva on korvien välissä,mutta hyvässä parisuhteessa esim. vastuun jakaminen tuo turvaa.Huoltajuus,talous.Luottamus siihen,että toi tossa haluaa olla mun vieressä vielä aamullakin tai sanoo jotta "rypisty rauhassa rakkaani":)

    VastaaPoista