2.7.2013

Ruusu erikseen





223 Rosa 1 Skorpioni
kolmio Jupiter 1 Rapu

3 kommenttia:

  1. Oon olluna paljon maalla, perintötiluksilla,
    netin tuolla puolen,
    mikä on jotenkin vapauttavaa sinänsä..
    että sillä täällä ei näitä päivityksiä välillä.
    Oon siivoillu nurkkia;
    velipoika jo nimitti nurkanvaltaajaksi
    ja ystävä kommentoi,
    että kuulostaa ihan pesän rakentamiselta..

    Siellä asustaa huuhkaja pihapiirissä.
    Se lentää aina puolenyön aikaan talon yli.
    Yks päivä sinne ilmestyi rusakon tai jänönpoika pihalle,
    meni tietämättäni piiloon mustaherukkapensaan alle,
    ja lähti sieltä vikkelään, kun viskasin pensaalle saunanpesän tuhkat..
    kääntyi kattomaan portilta (sanotaan portiksi vaikkei siinä porttia ole enää aikoihin ollut) ettei tuo niin paha taija olla vaikka kirkaskin nähessään..
    se tuli seuraavana päivänä uudestaan ja kuunteli mun puhetta korvat höröllään ihan pienen matkan päässä.
    Se on kyllä semmonen luonnonpuisto koko paikka..
    yks päivä kuulu hirmunen surina ja jumalaton mehiläsiparvi (karannut?) kuin pommikonelaivue lensi talon yli.

    VastaaPoista
  2. Kuulostaa hyvältä! Sinullakin minette!

    Hyvää kesän jatkoa! Minäkin pääsin leikkimään kulkuria.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuin myös! Ja tietysti "leikit" kulkuria Jupiterin transiitilla Merkurius-Venukselle, opit uutta ja nautit..:)

      Minette?
      Oon sitä sanonu kartanoruusuksi ja Neidon ruusuksi.
      Sen kantapensas on jostain tädin nuoruudesta about ainakin 60 v. sitten luulen ma. Se on mun lemppari, kun se on semmonen hienostuneen olonen, siis sillain kun tykkää juhannusruususta, selkeä kestävä ihanasti tuoksuva maatiainen niin tuo on sitten astetta enämpi..ja kun se on pensas niin helppohoitoinen ja oikeesti iso ja hyvinvoiva pensas.
      Oon sitä jakanut sinnetänne muittenkin iloksi.

      ---
      Kuu 18 Härkä
      yhtyi yöllä Alasolmuun Härässä ja on oppositiossa omalle stelliumilleni.
      Oon nyt parina yönä nähnyt unta taas lukioajan ihmisistä,
      ja se sama -en kuulu joukkoon- tunne on puskenut päälle.
      Toissayönä putosin kaks kertaa hirveen korkeelta uima-altaaseen,
      selvisin siitä ja se lukiopoppoo lillu toisessa altaassa katsellen mun putoamista.
      Viime yönä oli taas jotain uimista, koska me tultiin sitten koululle vain tyyny suojana, vaatteet oli jossain jemmassa.
      Ja oinaskuun aikaan näin unta oinas-ystävättärestä, joka suuteli mua intohimoisesti ja aattelin unessa jotta joo tiesin tän mut mitä mun pitäs tästä aatella..Aurinkojen eroottinen jännite?

      Taivas pyörittelee tummia pilviä, josko tai sitten ei satas,
      siili on tehnyt kakkakikkareita pitkin laatotuksia
      ja mun pitäs saada jalat

      kiinni

      pöytälevyyn
      / / / /

      ja siitä ompelupöytä
      l l l l

      ja sitten
      ommellakin

      Poista