27.11.2021

Teki mieli leipoo

 Ja teki mieli pullaa.
Ja joku tais radiossa mainita ensimmäisen adventin,
ja sillon oon usein eka kerran leiponu torttuja,
mutku taikinatta, ei, eikä kaupoille viiti,
 niin tein sitte joulpullia,
ljusabullar också..
 
 Sitten katoin yhen ikvanhan kaitafilmin, cd-levylle siirretyn,
mun edesmenneen kummin kuvaama.
Hän oli semmoen insinööri-opettaja, radioamatööri ja 
sukujuhlien armoitettu kuvaaja;
omalla pimiöllä, jopa.
Lapsi tulee puolet kummiinsa sanotaan, että joo..
Mutta siis siellä oli mun isoveli 3-vee
ja minä ite kastepuvussa, vanhempien sylissä..
ja äiti kylvettämässä vannassa,
siis 60-luvulla
siis
voe että

Vähenevä Kuu 7 Neitsyt
yhtyi mun leipuri-Cerekseen,
 
Merkurius 4 Jousimies oppositio Ceres rx 4 Kaksoset
Aurinko 5 Jousimies
Siellä filmillä oli myös 70-luvun lopulla tehty Euroopan matka,
autolla ja asuntovaunulla, kummiperheen kanssa.
 Luksusta meikäläiselle oli se.

Mars 19 Skorpioni
yhtyy mun merkuriukseen,
ja tekis mieli sanoa..
pikkasen kaihertaa..
mutta ehkä pitää sittenkin muistaa, jotta
hillitte ittes hyvä immeinen



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti