11.8.2014

Perigeumissa

Kuu on lähinnä maata eli perigeumissa,
ja siksi näyttää superilta.

Koska nyt on täysikuu,
niin Aurinko on apogeumissa,
eli astrologisesti yhtymässä mean Apogeen,
joka itelleni on se ainoa oikea Lilith.
Jos täydenkuun saabinen symboli metsäpalon hiillosten savutessa on kiteytettynä HERRUUS,
 niin ehkäpä Lilith Auringon kera kuvaa Lilithin alistumattomuutta Aatamin herruuteen..
Ehkäpä superkuun kajossa tulee esille myös Lilithin tahdonlujuus, tiedonhalu, intohimo ja uhma.












Aurinko 18 Leijona
mean Apoge Lilith 17 Leijona
neliö Saturnus 17 Skorpioni
Kuu 19 Vesimies


8 kommenttia:

  1. Nuo silkkikukat ja -unikot ovat kuin akvarelleja,
    läpikuultavan herkkiä. Kylvin kasvimaalle kesäkukkapenkin.
    Itekasvatetut samettiruusut, jotka istutettaessa olivat yksiä huituloita,
    ovat pöyhtyneet tosi komeiksi ja hehkuviksi. Ja loistavat kauas, kun niitä on pitkä rivi kasvimaan laidalla ja siellä täällä sipulien ja porkkanoiden keskellä. Mukavasti sekasin siellä on myös kehäkukkia ja laidalla noita matalia auringonkukkia, jotka ovat vielä Lilithin pimeässä pisteessä..
    keltasen, punasen, oranssin hehkua,
    oi niin jellonalle sopivaa.
    Super-Lilith on mun Marsilla ja
    Saturnus mun Venuksella,
    jotta tahdonlujuudella täytyy vielä pullottaa äsken höyrytetty punaherukka-vattumehu.

    öitä
    ja intohimoisia unia...........................

    VastaaPoista
  2. Mihin se ryötti katosi? Siis kirjoitukseni...

    Kirjoitin kuinka samoja kukkasia siellä ihailet kuten minäkin täällä. Meren rannalla ihania auringonlaskuja ja nyt tuo öinen kuu. Kyllä kaunista kesää vielä riittää. Sinullekin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä muistelin tuota punasta silkkikukkaa kuvatessani,
      että miten sinä oot niitä maalannut ja saanut niitten herkkyyden esille.
      Ja joo, huomioin kyllä blogissasi samojen kukkien hehkua,
      ei vaan tuu kommentoitua,
      tää on tää blogihomma tämmöstä vähemmän keskustelevaa,
      mikä on sääli.
      Jotkut sanoo, että blogi on niin yksityinen, että kynnys kommentoida on korkee..
      höpönlöpön, ihan mitä vaan tänne voi ja mielellään,
      ja kysyäkin, pyrin vastaamaan..

      Ja kiitos kesätoivotuksista, kuin myös sinne.
      Työt alkoivat viime viikolla, mutta kesää riittää,
      ja viime viikolla tuli uituakin kuutamon kajossa.
      Tytär oli ihaillut ja kuvannut ihania merenranta-auringonlaskuja myös.

      Poista
  3. nyt tuli viime päivien kiemuroihin tolkkua.

    täällä on otettu yhteen miehen suvun kanssa, tai oikeammin langon kanssa ensin ja sitten anoppi kiukustui mun pikkuisen liian suorista jousimies Merkuriuksen sanoista, kun tulin arvostelleeksi hänen leijona-kultapoikaansa. sitä ei kukaan nimittäin saa tehdä.

    lanko aurinkoineen mun keskitaivaalla, anoppi Icllä, asteina 15-16 leijona-vesimies. en osannu enää katsoa sivusta ja olla hiljaa, kuten miniälle olisi sopivaa. nyt on vähemmän herttainen helmikuun lapsi eräs aurinko vesimies kuu kaksonen :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään sun Jousimies-Merkuriuksesta, syystä että se synkkaa nousulleni..:)

      Se vois olla sun progekartalla vähän angstia Marsin transiitilla minä-sinä akselille,
      ja proge-Marskin taitas olla vähän isolla transiitti-luudalla lakaseva...:) Mars-miehet..
      Ja onhan tuossa ollut tuohon the great Mother-niin hyvässä kuin pahassa- Lilithiin ollut tuo Merkuriuskin yhtymässä, eli alitajunnasta voi ilmoille pukata kaikenlaista tunnetilaa, sanoilla ja ilman.

      Mä mietin tuota Skorpioni-Marsia, joka on tyttärellä,
      neliö mun kuuhun,
      ja kvinkunssi hänen omalle kuulleen Oinaassa
      ja meijän kuut kuitenkin kolmiossa tulimerkeissä,
      että se Marsko se hällä kykenee sellaseen tietynlaiseen henkiseen julmuuteen,
      jotenkin kylmänviileesti ohittaa toisen (äitinsä) herkkyyden,
      entiijä,
      voishan tuo olla myös Venus-Kauriskin,
      kvinkunssi mun kuulle,
      elikkä mun Kuu ois yodinkärkenä
      Mars Skorpioni - Venus Kauris sekstiilille.
      Ja koska mulla on Yläsolmu-Kuu yhtymä,
      niin ehkä hän on yks parhaista opettajista,
      karmanläksyjä vissiin sitten?
      Ja sitten mä mietin sitäkin, että jostain syystä mua kiehtoo myös sellaset miehetkin, joista aistii, että he kykenevät julmuuteen niin halutessaan.
      Siis sellanen skorpionimainen elä tai kuole -mentaliteetti.
      Ja siitä sitten mietin sitä, että mun ihmissuhteet taas rakentuvat jotenkin Pallaksen kautta,
      että onko se joku soturi-meininki,
      itsenäisyys mikälie,
      että toisinpäin tietävät mun kestävän senkin julmuuden.
      Siis en tarkoita että oisin kokenut väkivaltaa yhessäkään suhteessa, ei sellasta julmuutta,
      enkä mä sellasta sietäskään, mätkisin takasin..
      joopati,
      taijan ennakoida Marsin transiittia stelliumelleni..
      ja sille sitten Jupiterin neliöö,
      hupsistarallaa

      Poista
  4. mun äiti on mars merkurius venus kauris ja asteroideilla kuorrutettu neptunus kuu yhtymä skorpionissa ja hän nuorempana pilkkasi isää ja minua herkkyydestä kun niin helposti itketään. ehkä hän ei kestänyt meidän rapu-ominaisuuksia, isällä se aurinko kuunsolmu ja mun kuu niiden kanssa ravussa, oon aiemmin noin miettiny sitä. ehkä tietyllä tavalla sattuessa kauris + skorpioni ainakin nuorempana halveksii herkkyyttä, heikkoutena. tai kuten entinen boyfrendi tapas sanoa; ei piä minnään sitä. hänkin venus kauris mars skorpioni mutta herkkä nousuinen rapu, joten aivan eri sarjaa

    millasta on olla kuu oinas lapsen äiti? *enkelihymiö*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on vähän sellasta, että keittiön pöydällä oli aina lappu,
      huomenta, syö jotain, laita kissa ulos ja ovi lukkoon, olen töissä (yksinhuoltajan arkea ja luottamus, että tyttö pärjää)
      ja
      siihen sitten tuli vastine yks aamu,
      huomenta äiti, syö jotain, olen koulussa ja yks iso hymynaama...:) se on mulla jääkaapin ovessa muistona, että muistasin oikeesti syödäkin..
      emmätiijä, ehkä mä sain jonkun opin äidiltäni,
      joka on myös kuu-oinas,
      semmonen itsenäisyyteen luottava ja sen suova.
      Tyttö oli pienenä vähän semmonen tiramira
      ja liikunnallinen, kiipes 10 metriä korkeen lehtikuusen latvaan ja vilkutti sieltä, "täällä äiti"
      enkä mä tainnu olla oikeen moksiskaan,
      en pitänyt pumpulissa,
      mut sitten kun oli hätä niin riensin viivana.
      Jotenkin kuu-oinaan tai sitten mun tytön sen Marsin kvinkunssilla täytyy saada "lupa" tunteilleen, lupa itkeä esim. Tyttö herjas mulle niin kauan, että suutuin kunnolla ja sitten hän vasta itki kaikki muutkin pahat mielet poies.
      Nykysin sitä on vähän varpaillaan,
      kuulostelee, että mihkä aikaan menette / tulette, laitanko ruokaa, enkö laita, ja jos en laita, niin sitten ois kuitenkin pitäny laittaa tai jos laitan, niin eiku me mennään nyt, heippa.
      Sellaseen impulsiivisuuteen ja omaan tahtoonsa oon yrittänyt sopeutua.
      Emmätiijä, oonko mä sen kummemin eritellyt kuu-oinasta hänessä,
      kun me ollaan hyper-super Skorpioneja molemmat ja tulkittu toisiamme ilman sanoja..
      eikä meillä oo tapana soitella joka päivä.
      Käyn kurkkaamassa instagrammissa kuulumiset
      ja annan palautetta simantekoperinteestä,
      josta tytär tietysti hirveesti tykkää :P

      Kuu-oinas tykkää olla ainoa lapsi,
      tai usein on, niinku hänkin,
      mut minä taas tykkään kaikenmaaliman lapsista,
      joten mustasukkainen huomiosta hän on ollut.

      Mut joo,
      tärkein ihminen mun elämässä,
      mut sillain Kahlil Gibranin runon mukaan,
      "teidän lapsenne eivät ole teidän,
      vaan elämän kaipuun tyttäriä ja poikia..."

      Poista
  5. ehkä siihen riittäis jo yksistään Marsin kvinkunssi oinas skorpioni-merkeissä, että säilöö ja räjähtää, kun tunnistan sen itestäni vaikka sen ottaa vastaan mulla Venus, siinä missä sun tytöllä kuu. aiemmin oon pitänyt sitä kuun oktiilien juttuna, niissäkin mulla veden muistia ja tulen leimahdus.

    vielä tuli illalla mieleen äidin kauris-skorpionista että hän tykkää sotaelokuvista, joissa pitää itkeä lopussa, mutta koska ei oo mikään itkupilli, niin suuttuu siinä vaiheessa kun muut itkee, että olipa ikävä elokuva! ja lähtee jonnekin yksin purkamaan sitä järkytystään. mutta ei itke

    VastaaPoista